Populaire berichten

Mogelijk gemaakt door Blogger.
woensdag 29 februari 2012


Onlangs vroeg men aan een bekende personaliteit waarom zo weinig mensen slagen terwijl de menigte zich gewoon laat leven. Zijn antwoord was eenvoudig. Men kiest vrij tussen mislukking en succes maar de meeste mensen beseffen niet dat er te kiezen valt. Diezelfde persoon heeft er ook aan toegevoegd dat 95% van de mensen niet de nodige inspanningen leveren om tot het succes te komen.

******


Vroeger waren in mij bepaalde ideeën vast geankerd waarvan ik nooit dacht mij te kunnen bevrijden, tenware ik over enorm veel vrije tijd mocht beschikken. Ik was eerder sceptisch en keek met gekruiste armen naar wat rondom mij gebeurde.

Toen opeens mijn leven een draai nam bij de ontdekking dat een oordeelkundig geloof een onmetelijke kracht kon geven aan elk van mijn gedachten en dat ik gestuwd door dit nieuw zelfvertrouwen, de hoogste toppen kon bereiken. Het geloof werd de chemicus van mijn geest en wanneer mijn geloof en mijn gedachten nu samenlopen zenden zij trillingen uit welke door mijn onderbewustzijn worden opgevangen en in hun materieel equivalent worden omgezet.

Ik heb ontdekt dat het herhalen van positieve orders aan mijn onderbewustzijn, de enige manier is om mijn geloof vrijwillig te ontwikkelen, wat ik dan ook on ophoudend doe. Het geloof is het enige tegengif voor mislukking. Het geloof ligt aan de basis van alle mirakels waarvoor de wetenschap geen oplossing kent. Het geloof is de eerste stap naar succes.

Ik heb ook ontdekt dat de emoties die uit het geloof, de liefde en het fysische verlangen ontstaan, de sterkste zijn van alle positieve emoties. Samengebundeld beïnvloeden zij de werking van mijn onderbewustzijn dat nu mijn gedachten en mijn leven richt. Ik weet echter dat een gedachte slechts een krachtige veer wordt wanneer ze gericht is op een welbepaald doel, met een vurig verlangen om dit doel te bereiken, en een permanent inzicht om het tot een goed einde te brengen.

Nooit werd iets groots verwezenlijkt, noch in zaken, noch in het leven, zonder een voorafgaandelijk vooropgesteld doel.
Maar het is het verlangen dat van mijn dromen werkelijkheid maakt. Ik ken geen hoop en geen wens, maar alleen een vurig verlangen dat in alles wat ik onderneem alles overtreft. En het vitaal opzet, dat elk doelzoekend individu toebehoort, behoort mij nu ook toe. Alle kansen die ik in mijn leven krijg, bestonden reeds in mijn verbeelding. Mijn verbeelding is het atelier van mijn geest; Ze zet mijn mentale energie om in merkwaardige daden. Het atelier is de plaats waar ik al mijn plannen maak en verwerk.

******

Ik herinner mij dat die bekende personaliteit verklaarde dat het succes toe te schrijven is aan de voorafgaandelijke keuze, en dat besluitloosheid voor iedereen de te bestrijden vijand is. Wanneer we van dichterbij het leven nagaan van honderden personen die slaagden, bemerken we dat ze allen de gewoonte hadden zeer snel te beslissen en moeilijk terugkomen op hun beslissing. Al de anderen, zonder uitzondering hebben veel tijd nodig om te beslissen en weinig om van gedachte te veranderen, wat ze dan ook voortdurend doen. Mijn ondervinding leerde mij dat het doorzettingsvermogen een essentiële factor is om dat te bereiken wat ik wil verwezenlijken; Bij mij zijn wilskracht en verlangen samengebundeld onweerstaanbaar. Doorzetten houdt niets heldhaftigs in, maar ik weet
dat de meeste mensen, bij het eerste teken van weerstand of tegenspoed, opgeven. In de mislukking zie ik een dringende oproep mijn inspanningen te verdubbelen. Dan komt in mij een stille en onweerstaanbare kracht om te vechten tegen de ontmoediging. Die kracht is niets anders dan het doorzettingsvermogen. Het is een kwaliteit die tot mijn karakter hoort, zoals koolstof tot staal.

Mijn ingesteldheid is de wijze waarop ik een probleem zie en ik weet dat het slagen of het mislukken niet zozeer wordt bepaald door mijn mentale bekwaamheid, maar veeleer door mijn mentale ingesteldheid. Deze ideeën gingen gepaard met een zeker scepticisme, maar naargelang ik vorderingen maakte, begon ik te realiseren dat ik ook, net als anderen, het succes kon bereiken waarvan ik droomde.

“Nu weet ik dat ik beter kan leven door mijn mentale ingesteldheid te veranderen”

2 reacties:

Karin zei

Ja je bent sportief, ga je stenen zoeken op de bodem van de zee ? Groeten Karin

Tom - marijke zei

Ik ga soms met mijn vrouwtje gaan duiken, maar enkel om te genieten van het prachtige onderwaterleven. ik kan ook tegen mij verlies dus ben inderdaad wel héél sportief :-)))

Facebook

Even Doorklikken